miércoles, 13 de marzo de 2019

9m²

Una residencia de 4 edificios. Una residencia que hoy llamo casa. Porque sí, estas cuatro paredes se han convertido en mi casa. He aprendido a "pasear" por la habitación sin golpearme en cada mueble, a ducharme sin mojar todo el baño y a acurrucarme en su pequeña cama. Me he acostumbrado a su olor y a la alarma de incendios que suena al menos dos veces al día porque alguien olvidó el fuego encendido. Ahora mi ropa llena sus armarios, vuestras fotos decoran mis paredes y disfruto con la luz de cada amanecer. Porque: "there is no place like home" y ahora, estos pequeños 9 metros cuadrados, 
son mi casa.
(17-10-2018)



A residence of 4 buildings. A residence that, today,  I call home. Because yes, these four walls have become my home. I have learned to "walk" around the room without hitting myself on each piece of furniture, to shower without wetting the whole bathroom and curling me up in his little bed. I have become accustomed to its smell and to the fire alarm that sounds at least twice a day because someone forgot the fire on. Now my clothes fill its closets, your photos decorate my walls and I enjoy the light of every sunrise. Because: "there is no place like home" and now, these small 9 square 
meters are my house.
(17-10-2018)



Una residenza di 4 edifici. Una residenza che oggi chiamo casa. Perché sì, queste quattro mura sono diventate la mia casa. Ho imparato a "camminare" per la stanza senza colpire me stessa su ogni mobile, fare la doccia senza bagnare tutto il bagno e rannicchiarmi nel mio piccolo letto. Mi sono abituata al suo odore e all'antincendio che suona almeno due volte al giorno perché qualcuno ha dimenticato il fuoco. Ora i miei vestiti riempiono gli armadi, le vostre foto decorano le mie pareti e mi godo la luce di ogni alba. Perché: "there is no place like home" e ora, questi piccoli 9 metri 
quadrati sono la mia casa.
(17-10-2018)



Une résidence de 4 bâtiments. Une résidence que aujourd'hui j'appelle chez moi. Parce que oui, ces quatre murs sont devenus ma maison. J'ai appris à "marcher" dans la chambre sans me frapper sur chaque meuble, à me doucher sans mouiller toute la salle de bain et à se blottir dans son petit lit. Je me suis habituée à son odeur et à l'alarme incendie qui retentit au moins deux fois par jour parce que quelqu'un a oublié le feu en marche. Maintenant, mes vêtements remplissent ses armoires, vos photos décorent mes murs et je profite de la lumière de chaque lever de soleil. Parce que: "there is no place 
like home" et maintenant, ces 9 mètres carrés sont ma maison.
(17-10-2018)







Camisa/Shirt: Cortefiel - Pantalón/ Trousers: Mito - Cojín rosa/ Pink cushion: Casa
Cojín negro/ Black cushion: Ikea

Instagram: La ilusión de Nina

39 comentarios:

  1. Oooo, your new flat looks lovely! Congratulations on finding this flat and moving in. I love how you decorated it too!

    Allie of
    www.allienyc.com

    ResponderEliminar
  2. Lovely pictures my Dear! You have a wonderful sense od style. It is super chic!
    Many loves

    ResponderEliminar
  3. Thanks a lot :D

    super cool place my friend :D

    NEW FASHION POST | I CAN'T BELIEVE THAT THIS TREND IS BACK.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ResponderEliminar
  4. Tu oublies que l'on y fait la fête aussi...
    Le souvenir de mes études à Paris porte des images qui remplissent encore mes songent...
    Petite pièce, où j'ai passé presque tous mon temps pendant 5 ans.
    Une étape dans la vie, tellement riche en rencontres et amitiés.
    Je te souhaite très sincèrement que tu y trouveras, toi aussi, les plus belles images et souvenirs de tes études.

    Je t'embrasse


    ,-)


    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Je ne peux pas être plus d'accord avec toi. Cette année m'a donné des moments, des personnes et des expériences que je n'oublierai jamais. Ils seront des souvenirs pour toute une vie. J'aime lire tes commentaires, ils sont toujours pleins de vie et de sentiments.
      Beaucoup bisous Lucy! À bientôt!

      Eliminar
  5. Piccola e graziosa, mi piace molto come l'hai organizzata!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    ResponderEliminar
  6. Such a cute room! You have decorate it so well and I like the cube storage! :)

    Hope that your week is going well :)

    Away From The Blue

    ResponderEliminar
  7. Thank you for sharing your super cute home!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    ResponderEliminar
  8. Your room is lovely! I really like the map on the wall! It looks all so relaxing and organized!

    ResponderEliminar
  9. Sembra cosi accogliente:-)L´hai arredata benissimo:-)

    https://www.lostindaydreams.com/

    ResponderEliminar
  10. Your place looks amazing. A small apartment can be very comfortable and cozy, especially if we organize our things well. There are even some benefits to living in a smaller place, I'd say.

    https://modaodaradosti.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  11. Just love your flat! That cactus planter and photo wall are too cute!

    Carrie
    curlycraftymom.com

    ResponderEliminar
  12. loved your room and your style :)

    Prabhu - have a nice day :)

    ResponderEliminar
  13. Such a nice place. I like what you've done with it.

    https://www.missymayification.co.uk

    ResponderEliminar
  14. It is not easy to stay away from home and our environment, but your little corner in this residence was a treat/ cute :)

    XoXo
    - Helena Primeira
    - Helena Primeira Youtube
    - Primeira Panos

    ResponderEliminar
  15. Muy buen post
    Besos y te esperamos
    https://midnighttrendy.es/eventos-de-primavera-comuniones-y-graduaciones/

    ResponderEliminar
  16. Love the decor of this room and your cool look!

    www.fashionradi.com

    ResponderEliminar